dietní plán B redukce střední nadváhy

Dietní plán B - určený pro lehkou až středně větší nadváhu - většinou se daří redukovat hmotnost cca 5 - 15 kg

 

 

planB

Délka trvání je 3 x 3 týdny

Pro  dietní plán B budete potřebovat:

- pro první krok 105 porcí jídel KetoLinie

- pro druhý krok 84 porcí jídel KetoLinie

- pro třetí krok  42 porcí jídel KetoLinie

 

První krok – největší úbytek

 

vzorový jídelníček

 1. snídaně: nápoj
 2. svačina:  kaše
 3. oběd:     polévka/omeleta
 4. svačina:  nápoj
 5. večeře: omeleta / polévka / nápoj

povolená zelenina

špenát, cuketa,  ředkvičky, ředkev, okurka, všechny druhy zelených salátů, brokolice, bílé hlávkové zelí, žampiony, celer řapíkatý, bylinky, olivy a avokádo

Povolené zdravé  tuky :

olivový nebo sezamový za studena lisovaný olej (2 lžíce- den) ), ořechy - vlašské, lískové nebo mandle (30 g na den) 

 V tomto kroku konzumujeme pouze  proteinová jídla Ketolinie a to 5x denně a k nim povolené druhy zeleniny a zdravých tuků . Zde snižujeme příjem sacharidu na 30g na den, a zvyšujeme příjem proteinů (bílkovin). Tím se během 3 až pěti dnů dostaví stav zvaný Ketoza (viz. KETOZA) a tělo začne spalovat uložené tukové zásoby.

 

Povolené zdravé  tuky :

olivový nebo sezamový za studena lisovaný olej (2 lžíce- den) ), ořechy - vlašské, lískové nebo mandle (30 g na den) 

                                              

                                                                         

 

 

 

Druhý krok - stále hubneme 

Vzorový jídelníček

  1. snídaně: kaše
  2. svačina:  nápoj
  3. oběd: kuřecí steak   na přírodní     způsob ,   směs listových salátů
  4. svačina:  smoothie
  5. večeře:   polévka

Povolené potraviny

 100 g libového hovězího                             
 150 g kuřecího masa bez kůže
 150 g krůtího masa bez kůže
 100 g libové zvěřiny
 100 g drůbežích jater
 100 g hovězích jater
 150 g pstruha
 100 g telecího masa
 100 g telecího masa 
 150 g tresky
 zeleninový a kuřecí vývar  
 vejce 2 kusy 

 Povolené druhy zeleniny

  špenát, cuketa, ředkvičky, ředkev, okurka, všechny druhy zelených salátů, brokolice, bílé hlávkové zelí, žampiony, kedluben ( 1 ks  denně) , avokádo ,řapíkatý celer,   bylinky, olivy a avokádo, cibule,   česnek, pórek, paprika (1ks   denně), rajče (1ks   denně)

Povolené zdravé  tuky 

olivový nebo sezamový za studena lisovaný olej (2 lžíce- den) ), ořechy - vlašské, lískové nebo mandle (30 g na den) 

Tělo se nachází stále v ketóze a spaluje nadále tukové zásoby.

Ve druhé kroku proteinové diety KetoLinii začínáme pomalu zařazovat do jídelníčku sacharidy a zdravé tuky.  V tomto  kroku konzumujeme  čtyři jídla Ketolinie  a páte  nahrazujeme nízkosacharidovým na bílkoviny bohatým jídlem. Toto jídlo nejčastěji zařazujeme jako oběd nebo večeři. Povolené potraviny na přípravu  naleznete v sekci povolené potraviny pro druhý krok. Naše tělo se stále nachází v ketóze, i když hubnutí probíhá pomaleji . Je velmi důležité dodržet druhý a třetí krok!!! Kdybychom se po ukončení prvního kroku vrátili k normální stravě, nastal by  tzv. JoJo efekt proto , že jsme v prvním kroku takřka vyřadili sacharidy i tuky, a proto jejich pozvolným zařazením do jídelníčku se tomuto efektu vyvarujeme. Pozor si musíme dávat také na potraviny, které nejsou mezi povolenými. Ty mohou zastavit účinek ketózy na 1 až 2 dny . I nadále lze konzumovat  povolené druhy zeleniny, které jsme rozšířili o další druhy.

       Všechny jídla KetoLinie si můžete sami sestavit, podle vaší chuti.                       

 


                                                 

 

 

 

 

 

  Třetí krok - stabilizujeme- návrat k pestrému jídelníčku                                                           

Povolené druhy příloh

2 lžíce celozrnné rýže
2 lžíce brambor 
2 lžíce luštěnin (čočka, fazole,       hrách, cizrna)

Povolené druhy ovoce

- všechno bobulovité ovoce cca. 100g. den (jahody,   borůvky, maliny, rybíz atd.)
- jablko, nebo citrusové  ovoce ( pomeranč, grep,   mandarinka) jeden kus denně
- meloun vodní ( 100g. den)

Třetím krokem  při hubnutí s  KetoLinie  dietou se pozvolna navracíme zpět k pestrému , ale zdravému jídelníčku. I nadále konzumujeme tři jídla KetoLinie  a zařazujeme dvě normální výživově hodnotná jídla denně. I zde platí pravidlo dodržet pravidelnost v jídle. Z pohledu  stravovacích návyků je ideální zařadit zvýšené množství sacharidů kolem oběda či snídaně. Večere by měla být nadále lehká  s minimálním množstvím sacharidů a dostatečným množsvím zeleniny.Je to hlavně proto, že naše tělo ještě není připraveno zpracovávat vetší množství sacharidů. Povolené množství sacharidů naleznete v našem seznamu, který jsme opět  rozšířili o další potraviny. Opět máme na paměti  dostatečný a pravidelný přísun tekutin.

 Všechna jídla KetoLinie si můžete sami sestavit podle vaší chuti.

 

    Povolené zdravé  tukyolivový nebo sezamový za studena lisovaný olej (2 lžíce- den) ), ořechy - vlašské, lískové nebo mandle (30 g na den) 

 Vyhnout bychom se měli ovoci s velkým obsahem cukrů jako jsou banány, hroznové víno, datle a švestky.

Našim mottem je co nejpohodlnější návrat k běžné stravě bez Jojo efektu.

 Užitečné rady na závěr:

1.  S ketoLinie se naučíte jíst pravidelně 5x denně a hlídat si množství sacharidů, hlavně cukrů  v potravinách.

2.  Pitný režim: nejméně 2l – 3l denně  vody, případně zeleného či černého čaje bez cukru. Pokud holdujete kávě, můžete si ji dopřát  v klidu dvakrát   denně.

3.   Pravidelnost v jídle je nezbytná pro účinný průběh KetoLinie diety. Odstup mezi jednotlivými  jídly by neměl být delší než 3 – 4 hod.  První jídlo by se mělo         konzumovat půl hod. po probuzení a poslední max 1,5 hod před spaním.

Rychlá odpověď