dietní plán C - redukce vysoké až velmi vysoké nadváhy

dietní plán C - určený po výraznou nadváhu - většinou se daří redukovat nadváhu o 15 kilogramů i více 

Dékla trvání je 3 x 4 týdny .

Pro  dietní plán C budete potřebovat:

- pro první krok 140  porcí jídel  KetoLinie

- pro druhý krok 112  porcí jídel  KetoLinie

- pro třetí krok   56   porcí jídel  KetoLinie

 

 
                                                                               První krok – největší úbytek 

V tomto kroku konzumujeme pouze  proteinová jídla Ketolinie a to 5x denně a k nim povolené druhy zeleniny a zdravých tuků . Zde snižujeme příjem sacharidu na 30g na den a zvyšujeme příjem proteinů (bílkovin). Tím se během 3 až pěti dnů dostaví stav zvaný Ketoza (viz. KETOZA) a tělo začne spalovat uložené tukové zásoby.

                        vzorový jídelníček                                       povolená zelenina
 1. snídaně: nápoj
 2. svačina:  kaše
 3. oběd:     polévka/omeleta
 4. svačina:  nápoj
 5. večeře: omeleta / polévka / nápoj
 špenát, cuketa,  ředkvičky, ředkev, okurka, všechny druhy   zelených salátů,     brokolice, bílé hlávkové zelí, žampiony ,   celer řapíkatý, bylinky, olivy a avokádo

 

 

Povolené zdravé  tuky :

olivový nebo sezamový za studena lisovaný olej (2 lžíce- den) ), ořechy - vlašské, lískové nebo mandle (30 g na den) 

 

                                                                            Druhý krok - stále hubneme 

Tělo máme stále v ketóze a  spalujeme nadále  tukové zásoby.

Ve druhé kroku proteinové diety KetoLinii začínáme pomalu zařazovat do jídelníčku sacharidy a zdravé tuky.  V tomto  kroku konzumujeme  čtyři jídla Ketolinie  a páte  nahrazujeme nízkosacharidovým na bílkoviny bohatým jídlem. Toto jídlo nejčastěji zařazujeme jako oběd, nebo večeři. Povolené potraviny na přípravu  naleznete v sekci povolené potraviny pro druhý krok. Naše tělo se stále nachází v ketóze i když hubnutí probíhá pomaleji . Je velmi důležité dodržet druhý a třetí krok!!! Kdybychom se po ukončení prvního kroku vrátili k normální stravě, nastal by  tzv. JoJo efekt proto , že jsme v prvním kroku takřka vyřadili sacharidy i tuky, a proto jejich pozvolným zařazením do jídelníčku se tohoto efektu vyvarujeme. Pozor si musíme dávat také na potraviny, které nejsou mezi povolenými. Ty mohou zastavit účinek ketózy na 1 až 2 dny . I nadále jsou zde povolené druhy zeleniny, které jsme rozšířili o další druhy.

       Všechna jídla KetoLinie si můžete sami sestavit, podle vaší chuti.                       

 Vzorový jídelníček              Povolené druhy zeleniny              Povolené potraviny

 1.snídaně: Kaše    

   
 2.svačina:  nápoj


 3.oběd: kuřecí steak na přírodní způsob , směs listových salátů


 4.svačina:  smoothie


 5.večeře:   polévka

 špenát, cuketa, ředkvičky, ředkev, okurka,   všechny druhy zelených salátů,   brokolice,  bílé hlávkové zelí, žampiony,   kedluben ( 1 ks denně¨) , avokádo ,celer   řapíkatý, bylinky, olivy a avokádo, cibule,   česnek, pórek, paprika (1ks   denně),   rajče  (1ks denně)

 100 g libového hovězího                             
 150 g kuřecího masa bez kůže
 150 g krůtího masa bez kůže
 100 g libové zvěřiny
 100 g drůbežích jater
 100 g hovězích jater
 150 g pstruha
 100 g telecího masa
 100 g telecího masa 
 150 g tresky
  zeleninový a kuřecí vývar  

  vejce 2 kusy 

 

 

Povolené zdravé  tuky :

olivový nebo sezamový za studena lisovaný olej (2 lžíce- den) ), ořechy - vlašské, lískové nebo mandle (30 g na den) 


                                          Třetí krok - stabilizujeme- návrat k pestrému jídelníčku
                                                        

Třetím krokem s  KetoLinie  dietou se pozvolna navracíme zpět k pestrému , ale zdravému jídelníčku. I nadále konzumujeme tři jídla KetoLinie  a zařazujeme dvě normální výživově hodnotná jídla denně. I zde platí pravidlo dodržet pravidelnost v jídle. Z pohledu  stravovacích návyků je ideální zařadit zvýšené množství sacharidů kolem oběda či snídaně. Večere by měla být nadále lehká  s minimálním množstvím sacharidů a dostatečným množsvím zeleniny.Je to hlavně proto, že naše tělo ještě není připraveno zpracovávat vetší množství sacharidů. Povolené množství sacharidů naleznete v našem seznamu, který jsme opět  rozšířili o další potraviny. Opět máme na paměti  dostatečný a pravidelný přísun tekutin.

 

Vzorový                jídelníček 
     Povolené druhy   zeleniny               Povolené potraviny

 1.Snídaně: vanilková omeleta s čerstvým ovocem.


 2.svačina:  nápoj


 3.oběd:     krůtí játra na přírodní způsob , celozrnná rýže ( dvě lžíce)


 4.svačina   KetoLinie   tyčka  2 ks (nebo  kombinace 1 + část jídla )


 5.Večeře:   polévka

špenát, cuketa,  ředkvičky, ředkev, okurka, všechny druhy zelených salátů, brokolice, bílé hlávkové zelí, žampiony, kedluben ( 1 ks denně¨) , avokádo , celer řapíkatý, bylinky, olivy a avokádo, cibule, česnek, pórek, paprika (1ks denně), rajče (1ks denně). Červená řepa, petržel ,mrkev, hrášek a kukuřici konzumujeme v malé míře např. 2-3 lžíce denně

  100 g libového hovězího   masa                                                                        
 150 g kuřecího masa bez kůže
 150 g krůtího masa bez kůže
 100 g libové zvěřiny
 100 g drůbežích jater
 100 g hovězích jater
 150 g pstruha
 100 g telecího masa
 100 g telecího masa                                           
150 g tresky
 75 g mořské plody mix
  zeleninový a kuřecí vývar 
 120 g bílého jogurtu řeckého typu
 150 g skyr
 70 g balkánský sýr
 50 g  parmezán
 150 g sýra Cottage
 100 g mozzarella                                                   vejce 2 ks

 75 g tvrdý sýr
 100 g tvarůžků 
 150 g nízkotučného tvarohu

 

 Povolené zdravé  tuky :

olivový nebo sezamový za studena lisovaný olej (2 lžíce- den) ), ořechy - vlašské, lískové nebo mandle (30 g na den) 

Povolené ovoce:

- všechno bobulovité ovoce cca. 100g. den (jahody,   borůvky, maliny, rybíz atd.)
- jablko, nebo citrusové  ovoce ( pomeranč, grep,   mandarinka) jeden kus denně
- meloun vodní ( 100g. den)

 

Vyhnout bychom se měli ovoci s velkým obsahem cukrů jako jsou banány, hroznové víno, datle a švestky.

Našim mottem je co nejpohodlnější návrat k běžné stravě bez JoJo efektu.
Vzorový jídelníček:

Všechna jídla KetoLinie si můžete sami sestavit podle vaší chuti.

 Užitečné rady na závěr:

1.  S KetoLinie se naučíte jíst pravidelně 5x denně a hlídat si množství sacharidů, hlavně cukrů  v potravinách.

2.  Pitný režim: nejméně 2l – 3l denně  vody, případně zeleného či černého čaje bez cukru. Pokud holdujete kávě, můžete si ji dopřát  v klidu dvakrát   denně.

3.   Pravidelnost v jídle je nezbytná pro účinný průběh KetoLinie diety. Odstup mezi jednotlivými  jídly by neměl být delší než 3 – 4 hod.  První jídlo by se mělo konzumovat půl hod. po probuzení a poslední max 1,5 hod před spaním.